İşitme Cihazı Garanti Durumu Sorgulama
İşitme Cihazı Garanti Durumu Sorgulama | 31 Ocak 2022

İşitme cihazı kullanan kişilerin sıklıkla merak ettiği konulardan biri de işitme cihazı garanti durumu sorgulama konusudur. İşitme cihazları genel olarak teslim tarihinden itibaren iki yıl ile sınırlı bir şekilde garantilidir. Bir işitme cihazı kullanıyorsanız işitme cihazınızın seri numarasını girerek garanti durumunu sorgulayabilirsiniz. Barkod ya da seri numaralarına müdahale edilmiş cihazlar garanti kapsamı dışında kalır. 

İşitme kaybı olduğu düşünülüyorsa basit bir muayene ile hemen tanı konulabilmektedir. Erken tanı ve tedavi her zaman önemli bir konudur. Eğer tespit edilen işitme kaybı ilaç ya da ameliyatla tedavi edilemiyorsa Kulak Burun Boğaz Doktoru ya da uzman odyolog önerisi ile işitme cihazları kullanılmaktadır. İşitme cihazları birçok farklı model ve marka içinde sunulmaktadır. İşitme cihazları bir mikrofon aracılığıyla etraftaki sesleri toplar, şiddetini yükseltir ve işitme kaybı olan kişinin duyacağı seviyeye getirir.

İşitme Cihazı Satın Alma 

İşitme cihazları işitme sağlığı açısından ciddi bir yatırımdır. İşitme cihazı onarımları ya da arızaları için cebinizden ödeme yapmaktan koruyan garanti kapsamı işitme cihazları için asgari olarak iki yıldır. Bununla beraber çoğu işitme cihazı garantisi tamir edilemeyecek şekilde hasar gördüyse tek seferlik değiştirmeyi de kapsamaktadır.

İşitme cihazı garanti kapsamı dışındaki durumlar ise uzman odyologun bilgilendirmelerine aykırı kullanımdan kaynaklı arızalardır. Genel olarak garanti kapsamındaki durumlar şu şekilde özetlenebilir;

•    Güneş ışığı gibi dışardan gelen güçlü ışıklara çok fazla maruz kalması,
•    Uzun süre sıvı ile temas,
•    Yüksek gerilim hattı, elektriğe maruz kalma,
•    Yüksek ısı içeren mikrodalga fırın gibi cihazların içine konulması,
•    Röntgen, MR gibi radyasyon yayan ortamlarda işitme cihazı kullanımı,
•    Cihazın mikrofonuna ya da hoparlörüne sivri uçlu cisim sokulması, suya sokulması,
•    Switch ve potans parçalarının zorlanması

Burada genel olarak verilen durumların dışında işitme cihazı üreticisine göre değişen garanti kapsamı dışında olan başka maddeler de olabilir. İşitme cihazınızla ilgili tüm bakım ve onarım işlemleri hakkında bilgi almak için Edi işitme İzmir ile iletişime geçebilirsiniz. İşitme cihazları, mikrofon, hoparlör gibi ana parçalardan meydana gelmektedir. Bu ana parçalar sebebiyle cihazlar hassas cihaz sınıfındadır. Elektronik cihazlar gibi sıvı teması da işitme cihazlarında birincil derecede tehlikeli bir temas türüdür. Rutin bakımı/temizliği yapılan, nem, toz ya da kirden korunan, teknik serviste düzenli olarak bakımı gerçekleştirilen cihazlar uzun süreli kullanılabilmektedir. Kullanıcı tarafından dikkatli ve kullanım talimatına uygun kullanılan cihazlar bu nedenle önemlidir. İşitme cihazının markası yani kalitesi en önemli cihaz ömrü belirleyen etkenken diğer bir önemli etken ise işitme cihazının kullanımıdır.

Genel olarak işitme cihazlarında bulunan pil, kalıp hortumu, kabin ya da pil kapağı gibi aksesuarlar garanti kapsamında bulunmamaktadır. Kapsam dışında değerlendirilen arızalar sebebiyle yapılacak tamirat, bakım ve onarım gibi işlemlerden kaynaklı servis ücreti alıcı tarafından ödenecektir. İşitme cihazları tamir, onarım ve bakım hizmetleri yetkili servis dışında bir yerde yapılmamalıdır. Bu işlem firma garantisini sona erdirebilir.

Yeni bir işitme cihazı aldığınızda birçok işitme cihazı üreticisi özellikle dijital işitme cihazları için iki ya da üç yıllık üretici garantisi ekleyebilmektedir. Günümüzde işitme cihazlarının ömrü uygun bir temizlik ve bakım ile 5-7 yıl şeklinde belirlenmiştir. Genellikle üç yıldan daha fazla garanti kapsamında işitme cihazı yoktur. Cihazların garanti süresi ile ilgili genel bir bilgilendirme için Edi İşitme Cihazları Satış Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz. İşitme cihazı ile ilgili tüm seçeneklerinizi işitme sağlığı uzmanları ile görüşebilirsiniz. 

Garanti belgeleri, üretici ve kullanıcı arasındaki satıcı ile tüketicinin yükümlülüklerini gösteren bir belgedir. Malın teslim tarihinden itibaren asgari iki yıl olmak üzere başlar. Bazı malların garanti şartları ise Bakanlıkça farklı şekilde düzenlenebilmektedir. Sağlık sektörü cihazları garanti belgesi verilmesi zorunlu olan ürünler arasındadır. Bunların arasında işitme cihazları da girmektedir. 

İşitme cihazı garanti durumu sorgulama yaparken bilinmesi gereken en önemli şey cihazın ruhsatlı bir klinikten alınması gerektiğidir. İşitme cihazı satış ve satış sonrası hizmetlerinde kalite ve güven benimseyen Edi İşitme garantili cihazlar için hemen iletişime geçebilirsiniz. Uygun bakım ve doğru garanti kapsamı ile, uzun yıllar sorunsuz işitme cihazı kullanımının tadını çıkarabilirsiniz.


Biz Sizi Arayalım