İşitme Sorunluyu Tanımak, Ona Yardımcı Olmak
İşitme Sorunluyu Tanımak, Ona Yardımcı Olmak | 27 Temmuz 2020

İşitme sorunluyu ilk olarak keşfetmek ardından sorunlara çözüm aramak modern yaklaşım biçimidir. Sorunları ard arda sıralamalı, tek tek çözüm bulunmalıdır.

Sorunlar için durum analizi dörde bölerek çözüm bulunabilir.

  • Sorun
  • Sorun açılımı
  • Sunulan çözüm
  • Memnuniyet derecesi

Sorun: Kullanıcının anlama sorunu var diyelim.
Sorun açılışımı: Kullanıcının gürültülü ortamlarda sorun yaşıyor ama sessiz sakın ortamda sorunu yok.
Sunulan çözüm: Gürültü ortam için mikrofon yönü değiştirilmelidir.
Memnuniyet derecesi: Uyarlama gerçekleştirilmesi ardından kullanıcıya 2 hafta deneme süresi verilmelidir.


İşitme sorunlu birey için ek notlar:

  • Kullanıcı kendisini rahat ifade edebiliyor mu?
  • Bireyin kafasındaki soruları giderebilmesi için zamana ihtiyacı var.
  • Ek sorunları var mı? Yok mu?
  • Kendini iyi ifade edebilmesi için yardımcı olundu ya da olunmadı.
  • Agresif değildi, iletişim sorunu yaşandı veya yaşanmadı.
  • Güven duyuyor ya da duymuyor.

Uygulama sırasında gerçekleştirilen bütün çalışmalar kayıt altına alınmalıdır. Tüm öneriler, fikirler, yöntemler kayıt altına alınmalıdır. Kullanıcı bir sonraki kontrole geldiği zaman dosyasında b-notları okunmalı ve kullanıcının taktirini kazanmalıdır.


Biz Sizi Arayalım